Liberec – Goerlitz trip

W czerwcu byliśmy na małym tripie w Czechach, spontanicznie zachaczyliśmy również o niemiecką Saksonię, która okazała się być niezwykle malownicza i bardzo przyjazna rowerom. Z Wrocławia ruszyliśmy pociągiem, wysiadka w Szklarskiej Porębie, gdzie na horyzoncie straszyły burzowe chmury. Kilka skromnych podjazdów, a potem… NIEKOŃCZĄCY SIĘ ZJAZD. Prawie do samego Liberca z górki – czuliśmy, że trochę oszukujemy system i karma może nas za to ukarać w przyszłości. Do celu dojechaliśmy po zmroku. Tutaj chciałabym udzielić Wam pro-wskazówki: nie spodziewajcie się, że jak dotrzecie do cywilizacji po 22:00, to będzie dane Wam zjeść cokolwiek innego niż kebab/fastfood. O smażonym syrze mogliśmy tylko sobie pomarzyć. Następnego dnia wsiedliśmy w pierwszy pociąg, który odjeżdżał ze stacji Liberec i już chwilę później znaleźliśmy się po niemieckiej stronie granicy. Jeśli jeździliście kiedykolwiek po Saksonii rowerem (nie wiem jak sprawa ma się w pozostałej części kraju, ale przypuszczam, że podobnie) to wiecie, jak rozpieszczeni są tam rowerzyści. Gładziutkie, asfaltowe, szerokie ścieżki, biegnące mniej lub bardziej wzdłuż dróg samochodowych, łączące ze sobą wioski i mieściny. W dalszej drodze złapała nas w końcu potężna burza, na szczęście przyfarciliśmy i mieliśmy gdzie ją przeczekać. Potem już bez większych niespodzianek, dotarliśmy do miasta granicznego. Goerlitz okazało się być bardzo urokliwą aglomeracją, co niestety trudno powiedzieć o Zgorzelcu. Między dwoma miastami widać spory kontrast, dodatkowo wrażenie potęguje granica przepływająca w samym centrum, wzdłuż rzeki. Ze Zgorzelca do Wrocławia wróciliśmy pociągiem.

13080006 copyrower113080020 copy13080019 copy1308001313080007 copy13080004 copy13080018 copy13080005 copy13080014 copykarolinsien13080016 copy13080001 copy01380034013800350138003301380032