Dolní Morava Trip

W pierwszy weekend sierpnia zaliczyliśmy kolejny udany trip do kraju taniego, dobrego piwa, syra i gładkiego asfaltu. Do odwiedzenia kraju pardubickiego  zachęciła nas atrakcja turystyczna jaką jest Sky Walk w miejscowości Dolní Morava. Plan taki jak zwykle, z Wrocławia przewozami regionalnymi przedostać się w dół mapy, potem już rowerami do Czech. Z powodu remontu torów na pewnym odcinku, zupełnie gratis, uświadczyliśmy niebywałej przyjemności jaką była przesiadka na przewóz zapchanym autobusem. Pełnym wonnych, rozgadanych rodaków. Wysiedliśmy w Bystrzycy Kłodzkiej, szybki obiad w lokalnym barze mlecznym (TAKIE buraczki za 2,50zł!) i w długą. Zboczyliśmy nieco z trasy aby zobaczyć jakiś tam wodospad, całkiem ładnie, do tego miniaturowe Krupówki, gdzie na straganach oprócz ciupag można było zaopatrzyć się w m.in. doczepiane syntetyczne dready – must have. Zatrzymaliśmy się też na chwilkę na zamku w Międzylesiu, ale to raczej można sobie podarować. Dotarliśmy do Dolní Morava, już na lenia, bo wyciągiem, wjechaliśmy na górę Slamnik (1116 m n.p.m.) i weszliśmy na wspomnianą wieżę widokową. Fajna sprawa, jest wysoko, widać widoki, na dół można zjechać ślizgawką (aczkolwiek nam nie było dane, bo z niewiadomych przyczyn była wtedy nieczynna). Polecamy! Druga sprawa, że na terenie ośrodka rekreacyjno-sportowego Dolní Morava (którego częścią jest rzeczony Skywalk) znajduje się również single track. Kiedy mój kompan zorientował się, że dostępna jest także wypożyczalnia rowerów MTB, nie było już opcji, żeby nie wrócić tam następnego dnia. Jako, że żadne z nas nigdy wcześniej nie próbowało zjazdów, miałam dużo wątpliwości. Postanowiłam więc jak każdy rozważny, dorosły człowiek w takiej sytuacji, zapytać Internet czy to dobry pomysł. Znalazłam wątek na jakimś forum, gdzie track ten określony został jako „nudnawy” oraz „średnio-łatwy”. No to jedziemy! (Autorów postów pozdrawiam.) Koniec końców, jedna godzina wypożyczenia roweru zamieniła się w trzy, Daniel wpadł w jagody, ja nabawiłam się kontuzji palca, ale zgodnie stwierdziliśmy, że było zajebiście i na tym na pewno się nasza przygoda z downhillem nie skończy (aka zbieram na trzeci rower). Wracając do dnia poprzedniego, noclegu w Dolní Morava na spontanie znaleźć się nie udało, pojechaliśmy więc do mieściny Stare Mesto oddalonej o niecałe 30km. Rzecz jasna pewnych rzeczy ciężko się nauczyć i na kolację po ciężkim dniu zjedliśmy wybłaganą sałatkę („kuchnia już zamknięta!”) w jedynej czynnej jeszcze restauracji w tejże metropolii… Nocleg w dumnie brzmiącym Stare Mesto penzion okazał się pokojem w przybytku, którego umeblowanie z pewnością pamiętało czasy drugiej Czechosłowacji. Lekko zakręcony właściciel po naszym zapytaniu dlaczego nie ma ciepłej wody odparł: „Jest też prysznic”. Klimat był, zdecydowanie. Drugiego dnia zjedliśmy smażony syr z frytkami na śniadanie, w lokalu usytuowanym w samym sercu miasteczka – z widokiem na ratusz i stację benzynową – i pojechaliśmy z powrotem do Moravy. Po wspomnianych wcześniej doznaniach zjazdowych wróciliśmy do Bystrzycy Kłodzkiej, a stamtąd już pociągiem do Wrocławia (znowu z przesiadką na autobus ).

01760012 copy01760010 copy01760009 copy01760008 copy01760006 copy05380026 copy05380028 copy05380022 copy05380021 copy01760001 copy

_MG_7902_3444 jako Obiekt inteligentny-1_MG_7949-jako-Obiekt-inteligentny-1_MG_7953_3494_MG_7982_3519_MG_7999-jako-Obiekt-inteligentny-1_MG_8044_3569_MG_8068-jako-Obiekt-inteligentny-1_MG_8089-jako-Obiekt-inteligentny-1_MG_8153-jako-Obiekt-inteligentny-1_MG_8167_3685 jako Obiekt inteligentny-1_MG_8197-jako-Obiekt-inteligentny-1_MG_8225-jako-Obiekt-inteligentny-1_MG_8288 jako Obiekt inteligentny-1_MG_8344-jako-Obiekt-inteligentny-1_MG_8354 jako Obiekt inteligentny-1